יום שני, 11 במרץ 2013

החלטה ששווה לכם הרבה כסף

שינוי קטן בחשיבה אצלכם הלקוחות יחסכו לכם אלפי שקלים בטווח הביניים ובטווח הארוך, איך בשלוש החלטות נכונות חוסכים אלפי שקלים, הכול בכתבה הבאה.

שערים חשמליים, לכאורה עניין פשוט, פונים לשלוש חברות, מקבלים שלוש הצעות מחיר, בוחרים את ההצעה הזולה ויוצאים לדרך...

לכאורה עניין פשוט ביותר, השבוע חזרה אליי לקוחה שדחתה את הצעת המחיר שקיבלה בטענה כי מצאה הצעה הזולה בשלושת אלפים ₪ וזה היה משמעותי בעבורה. הבחור שממנו קיבלה הצעת מחיר זולה הוא בעצם שיפוצניק שאמר לה כי גם שער חשמלי הוא יודע לייצר ולהתקין בלי כול בעיה. הגברת נענתה וסיפקה לו ששת אלפים ₪ מזומן, כיוון שסיפר לה שהוא חייב את הכסף לרכישת חומרים. בשונה ממה שהתחייב חלפו שלושה שבועות של טלפונים והרבה עצבים עד שהואיל בטובו להתחיל במלאכה. אחרי שיצק לה את המסילה וראתה את דרך עבודתו הבינה שלא לזה היא פיללה. ביקשה מהאחרון שיפסיק עבודתו ויחזיר לה את המקדמה. הוא כמובן שסרב, את המקדמה היא כבר הפסידה וחזרה אלינו שאנחנו נייצר לה שער חשמלי, כמובן שכבר לא התווכחה על המחיר והבינה את טעותה. אין ספק כי לא ניתן להשיק מסקנות מכך על כול אותם קבלנים שמאמינים שיודעים הם לעשות את הכול.

חשוב שתדעו כי שערים חשמליים זה מקצוע במלוא מובן המילה, יתר על כן גם מתקיני שערים חייבים להוכיח לכם הלקוחות את יכולתם ובקיאותם בהתקנת חבילת בטיחות לשער החשמלי הכול בכפוף לדרישות התקן הישראלי אותו אוכף משרד התמ"ת באמצעות מכון התקנים הישראלי. כול חטאו של הלקוח הוא בכך שרוצה הוא שער חשמלי בשביל הבטיחות, בשביל הביטחון וגם בשביל החזות והיופי אך אינו רוצה שזה יהפוך לו לסיוט, אז איך באפשרותו של הלקוח למנוע מעצמו עוגמת נפש והפסדי כספים?

אני מתחייב בפניכם שאין העניין מסובך בכלל וכלל. ראשית מומלץ לכם לפנות לחברות שערים חשמליים שיכולים להוכיח לכם שהם מוסמכים מכון התקנים הישראלי לתקני בטיחות לשערים חשמליים, לבקש הצעת מחיר מסודרת וזאת מומלץ שיקרה אחרי ביקורו של נציג החברה בשטח אצלכם. התרשמותכם מהאיש המייצג את החברה, התרשמותכם מדף ההצעה אשר קיבלתם אליכם האם הוא מודפס, קריא, מובן ומפורט תסייע בידכם רבות. השלה הבא הוא לבצע השוואה בין שני תפוחים, אם קיימים פערי מחיר גבוהים בין החברות השונות, זה מחייב אתכם לערנות כפולה שהרי אין מתנות חינם ואין עבודתו של המתקין לשם שמיים, המתקין צריך בסופו של יום גם להרוויח כסף. כשקיימים פערי מחיר חייבים לבדוק ולהשוות בדקדקנות בין ההצעות השונות, בחרתם חברה, שלמו מקדמה, דרשו סקיצת עבודה, תיאום התקנה ומסירה מסודרת של העבודה ובכלל זה דרשו לקבל תעודת אחריות, הוראות שימוש, הפעלה ותחזוקה, חשבונית מס וקבלה על מה שכבר שילמתם ובדיקת התאמה בין המוצר שהזמנתם ומצוין בהצעה לבין המוצר שקיבלתם בפועל.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה