יום חמישי, 11 באפריל 2013

בניה חכמה- מה זה פנל מבודד וסנטף?

פנל מבודד
העולם שלנו הופך להיות יותר ויותר קל ונגיש לשימוש. טלפונים חכמים, מחשב ידידותי, טכנולוגיה חכמה בכל מכשירי החשמל בבית וגם בתחום הבניה יש פיתוחים שונים שמטרתם לסייע לנו לבנות בצורה נוחה וקלה יותר. שיטת הבניה הקלה היא שיטה שהפכה פופולרית במיוחד בעולם כולו. הסיבה לכך נעוצה בכמה גורמים שאותם נציג במאמר שלפניכם. בניה קלה היא למעשה שיטת בניה שמנסה להיטיב עם האדם ועם הסביבה, בייחוד לאור העובדה שכולנו נכווינו לפחות פעם אחת בחיים מהתענוג הלא נעים במיוחד של ביצוע שיפוץ בבית.



בניה איכותית

חשוב להבין כי בניה קלה היא בניה חזקה, יציבה ואיכותית לכל דבר. השם בניה קלה מתייחס לקלות של התהליך שהוא מהיר הרבה יותר ולא לאיכות החומרים. הרעש, הלכלוך, כמות אנשי המקצוע שהיא בלתי נסבלת, התיאומים, הריצות וכמובן משך הזמן שהוא בערך נצחי. הבניה הקלה מבקשת ליצור מהפכה של ממש. לא עוד לכלוך ורעש, זמן עבודה ארוך ומייגע ותוצאה שאין לדעת מה היא תהיה. הבניה הקלה מציעה כמה יתרונות בולטים ועל כך נרחיב במאמר שלפניכם.

מה זה בניה חכמה?

חשוב להבין כי הבניה הקלה היא למעשה בניה שעושה שימוש בחומרים חכמים ומתקדמים כמו למשל פנל מבודד וסנטף שהם חומרים ידידותיים לסביבה, עמידים שהעבודה איתם היא מהירה וקלה. היתרון הבולט הראשון של הבניה הקלה הוא בכמות הלכלוך. עבודה עם פנל מבודד וסנטף בשיטת הבניה הקלה אינה מייצרת כמות רבה של פסולת ולכלוך. משום כך מי שמשפץ את ביתו או בונה חדר נוסף יכול להיות רגוע ולדעת שפסולת אינה חלק מהתהליך.

מהירות

יתרון אחר הוא בעובדה שאין צורך להזמין כמה וכמה בעלי מקצוע לביצוע העבודה, מה שחוסך את כאב הראש של תיאום בין כמה בעלי מקצוע. חשוב לזכור כי בבנייה הקלאסית עלות שיפוץ הבית היא גבוהה בעיקר היא בשל התשלום לבעלי המקצוע, משום שחומרי הגלם הם זולים במיוחד. יתרון נוסף וחשוב לא פחות הוא משך העבודה. לעומת שיפוץ או בנית בית בשיטה הקלאסית שנמשכים כמעט נצח, בניה הקלה מרבית העבודה נעשית בסדנה ולכם בשטח נמשכת העובדה מספר מועט של שעות. בדרך זו סגירת מרפסת יכולה לקחת כ 48 שעות. התוצאה היא הרבה פחות רעש וטרדה לשכנים.

הבידוד

יתרון חשוב אחר הוא נושא הבידוד. שימוש בפנל מבודד יוצר איטום איכותי לבית. מדובר בחומר שמבודד בצורה טובה במיוחד חום וקור ובדרך זו מרפסת לא שימושית הופכת לחלל נעים למשחקים לילדים או לחדר עבודה מפנק. פנל מבודד וסנטף הם חומרים איכותיים שגם ידידותיים לסביבה. בעידן שוב יותר ויותר אנשים הופכים מודעים לצורך בשמירה על מקורות האנרגיה ולמעבר לשימוש בחומרים טבעיים, ניצול מקורות אנרגיה בלתי מתכלים וחשיבה אקולוגית, שימוש בחומרים אלה הוא חכם במיוחד.

מודעות לסביבה

הבניה הקלה מתחשבת אם כן בכיווני הרוח, קרני השמש ובנתוני האקלים בעת הבניה וכך מפחיתה את הצורך בשימוש במזגנים ובמחממים. שימוש נוסף שהופך נפוץ יותר ויותר בחומרים כמו סנטף הוא בבניה של פרגולות. בישראל שבה מזג האוויר הוא חם אוהבים רבים ליצור בחצר הבית פינות ישיבה בעזרת נישות ופרגולות. במקום הפרגולות הקלאסיות מעץ שדורשות תחזוקה והרכבתם היא מסובכת, בניית פרגולות בשיטת הבניה החכמה על ידי חומר כמו סנטף היא מהירה ואיכותית.

חומרים נוחים

מדובר בחומר עמיד שלא נתון לפגע מזג האוויר. התחזוקה ההיא פשוטה והיתרון הבולט ביותר הוא בכך שזהו חומר שמצוין להצללה. הוא גמיש במעבר האור דרכו ולכם הוא מייצר פינות הצללה טובות במיוחד. לסיכום, הפיתוחים הטכנולוגיים בתחום הבניה עושים מהפכה אמתית. הקלות שבה ניתן כיום לבצע שיפוץ בבית פותחת אפשרויות רבות לכל מי שמעוניין להכניס קצת אור או גיוון לחיים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה